Det er afgørende at udvikle og udnytte virksomhedens forretningsmæssige potentiale.
Dette strategiske arbejde, starter i bestyrelsen, baseres på kunderne og virksomheden og tilpasses markedet. Der udvikles en klar og implementerbar strategi, som via interne processer suppleres med en konkretiseret forretnings- og handlingsplan. Denne kommunikeres og forankres på forståeligt vis til interessenterne, med en særlig fokus på det interne – denne implementering er en særdeles afgørende strategisk kompetence - en af mine styrker.
Jeg er født konkurrencemenneske og elsker at skabe resultater. Her er nogle erhvervsrelaterede:
INTERSPORT Danmark - Hos INTERSPORT har jeg bidraget til udvikling af en fremtidsrettet ejerstruktur og organisationsmodel, hvor selskabets aktier nu er solgt fra medlemmerne til kædens største aktionær der nu har overtaget INTERSPORT i Danmark. Min rolle er dermed afsluttet - mission completed.
Nyt Syn - I næsten 7 år var jeg den katalysator der udviklede en frivillig og svagt profileret kæde, til et relativt stærkt brand med en stærk position, som ZEISS Nyt Syn. En unik strategisk gevinst - verdens første og hidtil eneste strategiske aftale med Carl Zeiss, verdens stærkeste optiske brand.
Advodan - I 4 år havde jeg ansvar for at udvikle Advodan fra en uprofileret frivillig kæde til et relativt stærkt brand. Kædens strategi blev implementeret til lokale handlingsplaner, og vores Væksthus - fora for ledelsesudvikling og faglig uddannelse, blev hele tiden videreudviklet med det formål at styrke kæden med fokus på udvikling og bundlinje.
home a/s – Jeg var ansvarlig for udviklingen af det kommercielle koncept der lagde grundlaget for home-kædens stærke udvikling. Igennem en konsekvent marketingstrategi udviklede home-kæden sig til en af de stærkeste brands i Danmark. Igennem mediekoncentration, dominans, en stærk intern udvikling og en konstant nyskabelse af unikke produkter, fik kæden en klar markedslederposition.
Bestyrelsesformand Dansk Revision - En typisk frivillig kæde – hvor ambitionerne var større end betalingsviljen – hvorfor der var grundlag for fusion med konkurrenten ND-revision for at få en større tyngde i markedet. Mit og bestyrelsens ansvar var udvikling og implementering af strategien i samarbejde med direktøren og kædemedlemmerne. Bestyrelsesarbejdet har i samme periode gennemgået en professionalisering med øgende fokus på det strategiske og en heraf naturlig delegering til direktionen.